יום ראשון, 26 באפריל 2015

תיאוריות למידה



"ספירה עד 9":
המטרה האופרטיביות המשתמש לומד לספור עד 9, מוצגת תמונה והקריין אומר את מספר החיות שמופיעות והמספר מופיע למעלה וכך סופרים ביחד .
המשוב מידי וישיר, המשתמשים לומדים לספור בעזרת צפייה ושמיעה .
תומכת בגישה הביהוויורסטית .


לומדת אנגלית:
באתר מוסבר למשתמש את מיקום באיברים בפנים של הדוב, המשתמש לומד על איברי הפנים בעזרת הדובי שמוצג .
באתר זה יש משוב חיובי כשהמשתמש עונה נכון אז האתר מחזק אותו בעזרת מילים
יש גם משוב שלילי כאשר התשובה לא נכונה הקריין מראה על טעות ושינסה שוב,לילד יש הזדמנות להתנסות, הוא נמצא בתהליך למידה פעיל .
גישה קוסטרוקטיביסטית

לומדה לחשבון:
הקריין מספר לילדים על תהליך הלמידה שהולך להתקיים- שהם הולכים ללמוד חשבון ומראה להם את זה בתהליך של הלמידה, התהליך הוא תהליך למידת חשבון על ידי החזרה .
בכל פעם שהמשתמש טעה הקריין מתקן אותו וכך המשוב הוא מיידי. הילדים לומדים את המספרים ע"י זה שהם צופים ושומעים את הקריין שמוביל את הילדים לתשובה הנכונה ע"י הרמזים .
הגישה הביהווירסטית .

לומדת "צלילים בצבעים":
המשתמש פעיל באתר, לדוגמא- מופיע גינה וכל פעם הקריין אומר שם של חיה וכאשר המשתמש לוחץ על האות התחילית נכונה הוא מקבל משוב חיובי וכאשר המשתמש לוחץ על אות תחילית לא נכונה מופיע פרצוף עצוב. יש אייקון בצד האתר שמספר שלתמונות שמופיעות יש אותיות תחיליות ועל המשתמש ללחוץ על האות התחילים של אותה מילה שהקריין אומר, למשתמש יש כמה הזדמנויות וכאשר הוא לא מצליח עליו להתחיל מהתחלה. המשוב הוא מיידי .
גישה ביהוויריסטית .

לומדה בחרוזים:
הלמידה היא לפי הידע הקודם של המשתמש, במשימה המופיעה הילד צריך להתבסס על הידע הקודם שלו לקשר מילים ועל ידי זה ליצור חרוזים .
יש משוב ברור- כאשר הילד צודק הוא מקבל תגובה חיובית (גלידה) ובמידה והילד טעה הקריין מבקש ממנו לנסות שוב .
הגישה הקוגנטיבית

מאגר לומדות ללימוד קריאה  "הספרייה":
כאשר נכנסים לאתר פינוקיו מתחיל לשיר שיר, שמספר שבאתר נוכל למצוא אגדות כמו היפיפיה הנרדמת והחתול במגפיים. כאשר לוחצים על אחד הסיפורים קריין מקריא את הסיפור תוך תמונות המופיעות במהלך ההקראה. המשתמש פעיל ע"י זה שהוא בוחר סיפור, משל או אגדה. אין משוב באתר. הידע נרכש ע"י הצפייה והשמיעה .
גישה קונסטרוקטיביסטית .

לומדת מוסיקה:
הלומד בונה ורוכש ידע בהתאם לידע הקודם שיש לו משירים שהוא מכיר מהעבר .
יש משוב מיידי, הקריין מקריא שירים והמשתמש צריך להשלים את מה שחסר, לאחר מכן המשתמש יכול לצפות בשיר השלם ולהנות מכך שהצליח להשלים אותו .

הגישה הקונסטרוקטביסטית . 








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה